ERZİNCAN DEPREMİ İZ BIRAKTI …

ERZİNCAN  DEPREMİ  İZ BIRAKTI …


Hiç unutamayacağım bir gece idi ..
Erzurum'da  Mumcu caddesinde  iftardan sonra dişçide idim ..
Bir sallandık ki sormayın gitsin.. “bir yer gitti “ dedim .. dişçi koltuğundan fırlayıp Tercüman büromuza geldim..
Emniyet haber merkezini aradım ki, " Erzincan ile bağlantı yok, kopuk.  En son imdat istediler  " dendi ..
İstanbul a merkeze bir mesaj çekip arabayla hemen yola çıktım .. Yol da   Erzurum –Erzincan –Pülümür yol ayrımını geçtikten sonra hafif rampada, yol yarılmış meğer  depremde .  Habere yetişmek için hızlı gidiyordum, yarılmış yolun üzerinden araçla uçup karşı tarafa geçtim çep telefonu yok bir şey yok.. sadece çağrı cihazım var ..




Gece yetiştik Erzincan a .... Gece gittim ki evlerden duman çıkıyor .. insanlar feryad-ü figan içinde .. Hiç ışık olmadığı için a ayarında çekiyorduk  flaşlı. A ayarı çok fazla enerji alıyordu ..Flaşlarımız bir kaç tane patladı ve bitti ..!
 hiç bir şekilde fotoğraf çekemiyoruz.. başladık yardım etmeye insanlara , beton yığınlarının,  binaların arasından elimiz yettiğince insan çıkarmaya çalıştık..


1 hafta araçta yattım orada ..  Günlerce  fotoğraf ve haber peşinde koştum .. gençlik işte .. Neler görmedim ki , deprem yardımlarını hemen çalmaya kalkışanlar mı, kamyonları yanaştırıp çadır çalanlar mı dersiniz..!,  Şokun atlatılmasının ardından Polisler takip ettiler araçları  Kuzey  Irak a kaçırıyorlarmış.. Yakalayıp getirdiler ..



Depremzedelere gelen yardımlar kontrol altında tutamıyorlardı .. Herkes girip çıkıyor şehre .. hırsızlık , ölülerin ziynet eşyalarını bile çalan olmuş.. yani tam bir cursuna.. 

Yiğidi öldür hakkın ver ..
Erzincan Depremi gecesi  Erzincan Valisi Merhum Recep Yazıcıoğlu  Erzincan’da değilmiş..  Ama hemen çıkageldi ,  hızlı karar verme yeteneği olduğundan  her yere koştu .. Ama herkes onu arıyor .. Herkes ona bir şey sormak istiyor , Cumhurbaşkanından bakanlara herkes onu arıyordu .. Yine de rahmetli iyi müdahale etti o curcunanın içinde.. Elektrik yok, Cep telefonu yok bir şey yok .. yokluklar içinde kalmıştı Erzincan.

Erzurum’a geldiğimde apartmanımıza baktım.. Eve girip  girmemekte tereddüt ettim .. Rahmetli anam camda  beni bekliyormuş, balkona çıkıp , " oğlum eve gelsene " diye seslendi .. Anam- babam  içerde  idi .. Daha depremin şokunu atlatamamıştım üzerimden, ya burası da yıkılırsa ? diye düşündüm o an.. Ben de koşarak  girdim eve, sarıldık anamla.. Erzincan ı anlattım ona .. Anam ağlıyordu , "Allah, yardım etsin hepsine. Allah’tan geldi ne çare  " dedi..
Erzincan depremi  yıllar geçse de unutulmuyor .. Acı, keder, gözyaşı var bu depremde …
"ERZİNCAN YERLEBİR "  GAZETE KÜPÜRÜNDEKİ  SADECE KAPI KALAN FOTOĞRAF VE DEPREMZEDE FOTOĞRAFI BANA AİTTİR.  TERCÜMAN GAZETESİNDE YAYINLANMIŞ İDİ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantolama ile zehirliyorlar

DADAŞ HERKESE NAM SALDI…