FOTOĞRAFTAKİ SABANCI DAHİL 4 KİŞİ RAHMETLİ OLDU

 BU KAREDE Kİ 4 KİŞİ RAHMETLİ OLDU ..

40 yıl mı geçti bu kareden ....  .. Rahmetli Sakıp Sabancı  Akbank Erzurum Şubesinin açılışı için 80 li yılların başında  Erzurum’da idi. Gece de o dönem herkesin emek verdiği  çiçeği burnunda Doğu Anadolu Gazeteciler Cemiyeti’nin (DAGC )  Atatürk Üniversitesi Tesislerinde yılın başarılı gazetecileri ödül töreni vardı, gecemize de katılmıştı.  

Fotoğrafta En sol baştayım.. yanımda sevgili dostum Osman Zakir Çetin, yanında 17 yıl birlikte çalıştığım Rahmetli Durdemir Bilirdönmez. Ortada Rahmetli Sakıp Sabancı . Yanında Rahmetli ağabeyim Saffet Dadaş.   Rahmetli Sayıl Narmanlıoğlu - Saffet Dadaş'ın  arkasında,  Yanında Tercüman Erzurum Büromuza büyük emeği geçen okul döneminde bile  çantası ile büroya koşturan Sırrı Gül, en sağ başta  Büromuz muhabirlerinden Sevgili Yunus Erdoğan.. Fotoğraftaki 4 sevilen insan rahmetli oldu Rabbim rahmet eylesin hepsine, mekanları cennet olsun.







SABANCI İLE SABAH ERKENDEN PALANDÖKEN' DE  RÖPORTAJ YAPTIK

Rahmetli Sakıp Sabancı 
 Erzurum programı sırasında Sabah erkenden Örnek otelden alıp Palandöken'e röportaj için götürmüştüm.. Rahmetli Sabancı'yı Beritan Aşireti ne mensup kardeşlerimizin palandöken dağındaki çadırlarına misafir ettim. 

Sakıp Sabancı çok zeki bir insandı, yüzüne baktığınız anda ne söyleyeceğinizi kendisi söylüyordu .. 

                              

Dağa çıkarken bir atlı gördüm.. 'ağam bir fotoğraf çekebilir miyim sizinle ' dedim.. 
Sabancı ‘ aslında Ata binmemi istiyorsun değil mi ‘ diyerek güldü .. 
Ben çekinerek, ‘ binerseniz daha iyi olur ‘ dedim..
 Basın mensupları ile sürekli iç içe olduğu için enformasyonu da çok iyi idi, fotoğraf çekilecek yeri de çok iyi biliyordu .. 
..Yine Sakıp Aga ile Beritan aşiretinin tulum peynir yapımı için peynir ezmek için kullanılan çizmelerle beyaz peyniri çiğnediklerini izledik.. Sakıp ağaya baktım ama bir şey demedim. İnanın Rahmetli Sabancı ‘ şimdi diyorsun ki çizmeleri giy sen de peynir ez ‘ ! .. Şoke olmuştum, aklımdan geçeni okuyordu ..Oradaki  Çizmelerden giydi peynir ezdi .. Göçerlerin Çocuklarını sevdi , yer sofrasında bağdaş kurup  peynir ekmek ve çay ile kahvaltı yaptı   Muhteşem fotoğraflar ile güzel bir röportaj hazırlamıştım.. 

Dönüşte Otele geldik, tüm Emniyet seferber olmuş  Sakıp Sabancı’yı arıyorlarmış. Sabancı araçtan inerken polisler koşup onu çembere aldılar, bana ‘siz de gelin ‘ diyerek beni de otele  aldılar ..  içerde bir kargaşa oldu, Sakıp ağaya sarılanlar -ağlaşanlar .. 
Sakıp Ağa, “ Fikret Dadaş ile bir hava almaya gittik, korkmayın bir şey yok, hele bize çay verin agalar “ dedi .. Çayımı acele içip filmi yetiştirmek için Sakıp Aga’dan izin istedim , gülerek bana bir göz kırptı ‘ Kemal Ilıcak kardeşimin ne cevval adamları varmış ‘ dedi gülerek ..Vedalaştık  otelden ayrıldım.. Atlatma bir röportaj idi.../ o zaman  gazetecilik heyecanı herkes te çok yüksek oranda idi . Resmen  adrenalin ..
 Bu fotoğraf akşam Onun onuruna verilen davette çekilmişti.. Sağolsun Sırrı Gül saklamış bu hatırayı.. Fotoğraf öncesinin anısı da budur.. 
Röportaj da tam sayfa yer almıştı Tercüman Gazetesi’nde ..



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantolama ile zehirliyorlar

DADAŞ HERKESE NAM SALDI…

YA ŞİMDİ YA DA HİÇ..