Yol karardığında, ‘ elveda ‘ demeyelim..

 Yol karardığında, ‘ elveda ‘ demeyelim..


Fikret Dadaş’ın yazısı

Erzurumspor geçtiğimiz sezon Süper ligden, “ alınamayan 1 puan “ ile düştü.. Bunu bilmeyen yok, ısıtıp ısıtıp ortaya da getirmek istemiyorum ama  neden bu konuya değindiğimi yazıyı okuyanlar  öğrenmiş olacak...

Her takım bir ideal uğruna kadro kuruyor, öyle ya da böyle  ayağını yorganına göre uzatıyor, bazen ayakları yorgandan çıkıyor ve sıkıntılar yaşıyor .

Transfer dönemlerinde yapılan transferlerde ben yöneticilerin  “ işe yaramayanı alalım “ mantığı ile hareket edeceklerini sanmıyorum. Çünkü bu hainlikten başka bir şey olamaz, hainlik te hiç kimse yapmaz diye düşünüyorum. İyi bakalım, iyi görelim herşeyi.. Gaye  Erzurumspor’un başarısı ise  böyle bakmamız gerekiyor ..



Başarıyı herkes istiyor ama, başarı için sabır, sebat, metanet ve saygı gerekiyor. Kayserispor Teknik Direktörü Hikmet Karaman’ı dinliyordum.. Hikmet Karaman, 2-1 kazandıkları Fatih Karagümrük maçında taraftarların kendisini istifaya davet etmesi ile ilgili konuştu, "Maçtan sonra taraftarın karşısına gittim. Hiçbir hoca gidemez. Ben gittim. ‘İstemiyorsanız ben gidiyorum’ dedim. İçeri girdim ve istifamı verdim".

Bu örneği neden verdim, genel olarak  Türk futbolunda izleyicilerin ilginç  talepleri oluyor . Bir oyuncuya  söz gelişi Ali isimli bir futbolcu olsun, en küçük bir olumsuzluktan ‘ kanca takılıyorbu ne yapıyor , sahada geziyor ‘, sonra Ali  isimli oyuncu ile araya mesafe konuluyor, gönderiliyor . Bu sefer de “ kardeşim bu oyuncu gönderilir mi ? akıl işi mi ? bunlarda akıl yok “ gibi laflar .. 

Yakın spor tarihinde  geçtiğimiz Sezon Fenerbahçe’yi son dönemde  çalıştıran Emre .. Agresif ve gereksiz hareketlerini hiç beğenmiyorum ama   Emre için bir çok kişi “ tecrübesiz, zaten kendisi de deli-dolu ondan hoca mı olur?, takımı Emre’ye verenin aklı var mı ? “dediler. Sezon bitti , Vítor Pereira yı getirdiler. Emre Başakşehir’de takımı uçuruyor,  Vítor Pereira  beraberliği bile zor kurtarıyor ..Bunlar yaşananlar..

Unutulmaması gereken bir dörtlü denklem var,  takım sadece futbolcudan oluşmuyor. Takım Önce yönetim, Teknik Direktör, Futbolcular ve olmazsa olmaz taraftarlardan oluşuyor. Bu dörtlü birbirinin ayrılmaz bir parçası..

Yönetim ve Teknik heyet  sezon başı  kendilerince  ve ödeme güçlerine göre bir  transfer yapmışlar.  Transfer kolay iş değildir. Tabiri caiz ise ‘ kaşıkla toplayıp, kepçe ile dağıtıyorlar’ . Futbol kulübü yöneticiliği meşakkatli bir iş,  içinde olmayan bilemez..  Yöneticilerin öncelikle işi bilme, tüm futbolcuları izleme/izlettirme, transfer yapma, transferde futbolcunun gelecekte takıma manevi ve  maddi katkısını da düşünme, taraftara  iyi bir takım izlettirme gibi asli sorumlulukları var.. 

Bu giyotinin altına başını koyan kişilere ve futbolculara, Teknik adamlara karşı daha saygılı, holiganlar gibi değil ama yürekten sevgi verilmesi mahzurlu bir davranış olmasa gerek ..Hele Erzurumspor gibi bir takımın taraftarları ‘yol karardığında, ‘ elveda ‘ dememeli..  Bize yakışmaz..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mantolama ile zehirliyorlar

DADAŞ HERKESE NAM SALDI…

YA ŞİMDİ YA DA HİÇ..