Eskişehir, Sİvrihisar Hamidiye ve Esenbel Çiftlikleri çekimlerimizden

@TBMM FOTOĞRAFÇILIK

ve @AFG Ankara Fotoğraf ve Gezi Grubunun Eskişehir, Sİvrihisar Hamidiye ve Esenbel Çiftlikleri çekimlerimizden

Sivrihisar , At çiftliği, Ankara Keçisi çiftliği Eskişehir gezimizi tamamladık..
Sevgili grup üyeleri , Pazar günü son yılların en rahat aracı ile seyahat etmenin ve ettirmenin gururunu yaşadık .. 46 kişilik otobüsle 32 kişi süper konfor ve rahatlık içinde “Sivrihisar , At çiftliği, Ankara Keçisi çiftliği Eskişehir gezimizi “ tamamlayarak Ankara ya sağ-salim döndük. Gezimize Ankara’daki gezginci peri kızları da refakat ettiler, renk kattılar. Hanife Yaşar’a da katkıları için teşekkür ederim... Geziye katılamayanlar gerçekten çok şeyler kaçırdılar..Geziye katılan herkese öncelikle teşekkür ederim..

Sabah önce Sivrihisar a geçtik.. Sivrihisar Ulucamii’yi fotoğrafladık, dolaştık..
Selçuklu döneminden günümüze ulaşan Anadolu’nun en büyük ahşap direkli camilerin nadir örneklerinden biridir Sivrihisar ulu cami. Şehrin merkezinde, kapladığı alan ve diğer özellikleri ile ulu kelimesi bu eserde tam anlamını bulur. Caminin en eski kitabesi 1231 -32 tarihini taşımaktadır. İlk yapının banisi Sivrihisarlı kadı Leşker Emir Celaleddin Ali Bey’dir.* Yapı, bugünkü biçimine 1274 tarihinde Mevlana Celaleddin Rumi’nin müritlerinden ve III. Gıyaseddin Keyhüsrev’in naiplerinden Mikail bin Abdullah (Emineddin Mikail)tarafından kavuşmuştur. Fatih Sultan Mehmet dönemi kadılarından, İstanbul’un ilk Kadısı Hızır Bey bu camiyi 1440 yılında onartmıştır. 2013 yılında restorasyonuna başlanılan ulu cami Mayıs 2015 tarihinde törenle ibadete açılmıştır. Sivrihisar Belediyesinin 2015 yılında yapmış olduğu başvuru sonucunda alınan kararla UNESCO Dünya Mirası geçici listesine eklendi

Alemşah (Kümbeti) Mescidi, Zaimağa Konağı, Sivrihisar Saat Kulesi , Ermeni Kilisesi (1881), Türkiye'nin İlk Açık Hava Heykel Müzesi gezilip fotoğraflanan yerler arasında yer aldı..

Daha sonra Eskişehir Mahmudiye ‘deki Anadolu Tarım İşletme Müdürlüğüne ait Türkiye’nin özel atlarının yetiştirildiği haralardaki padoklarda 2 yaşındaki Arap atlarını fotoğrafladık.. Daha sonra da Esenbel’de ülkemiz gen kaynaklarının korunması ve yaşatılması amacıyla tiftik (Ankara) keçisi yetiştiriciliği yapıldığı ahırlar ve padoklarına gittik. Ankara keçilerinden kırkımı yapılmamış ve kırkımı yapılmış olanları , özel yetiştirilen Akbaş çoban köpeklerini çeşitli aksiyonlarla fotoğrafladık.. Anadolu Tarım İşletmesi Müdürü Yıldıray beye ve personeline ve Kulübümüz ve şahsım adına çok teşekkür ediyoruz…

Daha sonra Eskişehir’e geldik.. Eskişehir’e geldiğimizde zaten günün ağır çekim formatını tamamlamıştık. Eskişehir de , Balmumu Müzesi, Kurtuluş Müzesi gezildi. Odunpazarı ’ndaki Kurşunlu Camii külliyesi ni ziyaret ettik. Belediyenin İlahi grubunun ilahi dinletisini izledik..

Eskişehir’in ünlü kanallarının bulunduğu bölgeye giderek çekimlerimizi tamamlayıp Eskişehir’den 18.30 da ayrıldık.. Eskişehir’deki rehberimiz ini azizliğini de unutmayacağım.

Grup uyumu ve grup ciddiyeti her zaman yüksek olan, grubumuz yaptığı her safarisinde kalitesini ortaya koymaktadır
Bir daha ki gezimiz de buluşmak dileği ile..